آفــاقـــ

بعثتــی دیگر باید

مهدی ابوماهیگیر | چهارشنبه, ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۵، ۰۸:۰۱ ب.ظ | ۷ نظر

در قحطیِ عدل و مهر و عاطفه ، زمین بخل می ورزد و آسمان دریغ می دارد ... زمین با همه ی فراخی اش تنگ می شود و زمان با همه ی سخاوتش سخت می گیرد. در این جهانِ بی رحم احدی از آدمی زادگان پای نمی نهد که آرامه ی جسم و جان خویش را پای مال تعدی و غارت ننگرد. نه فقرِ فقیران مصون شان سازد و نه ثروتِ سرمایه داران بی نیازشان دارد ؛ نه قدرتِ مستکبران آرامشان نماید و نه بیچارگیِ مستضعفان آزادشان ... ! صورت ها گوناگون است و سیرت ها یکسان . قاتل و مقتول ، غارت گر و غارت شده ، مستکبر و مستضعف ، همه و همه - در شمایل فرزندان آدم - اما بردگانِ جهل و هوایِ نفس و قحطی زدگانِ اخلاقِ ربوبی اند. نه پیروان موسی از فرعون درونشان رهیدند ، نه دلدادگان مهر و صلحِ مسیحا از کبر و ستیز دست شستند ، و نه شیفتگان محمد بر خلق عظیم وی ماندند ! و من شک ندارام که اول مظلوم عالمِ هستی ، ذات یگانه خدای جمال و جلال و رحمت بیکران وجود است که چه ها نکرد برای آدمیان و عالمیان ... ! چه خواستید که نداده باشد؟! چه کم گذاشت که عذری بتراشید ؟! افزون بر عقلِ معاشتان و اختیارِ مسخَرتان ، والا پیام آورانی از برون و از میان فرستاد ، شریعت نهاد و به کتاب هایش خود سخن گفت و ... ؛ بماند که تمسخر کردید و آزار دادید و قدسی ترین های خِلقت را کشتید ... ! محمد ختم رسل است و جمع تمام انبیا . اسلام همه ی دین است و جمع همه ی باورهای رسولان. و بعثتِ محمد بعثتِ مکارم اخلاق است و رحمتی بر عالمیان ... اوست که زاهدانه می زیَد و کریمانه می بخشاید و رئوفانه گره گشایی می کند و مشفقانه می گوید و حکیمانه می آموزد و عزتمدارانه از کیان و کرامت انسانی دفاع می کند. اوست جوانمردی که پیمان جوانمردی را از شتران سرخ موی دوست تر دارد تا حق مظلومی را از ظالمی بازپس گیرد و هوای نفسِ سرکشان را سرکوب سازد و مستکبران را از بردگی نفس نجات بخشد. اوست که می آید تا عدالت و مهر و - در یک کلام - مکارم اخلاق ، این حلقه ی مفقوده ی جهانِ تاریکِ جاهلی را به بشریت بازگرداند. اوست که می خواهد آدمیان - این بندگان آستان قدس الهی - بر هم فخر نفروشند و بر حقوق هم کیشان و هم نوعان خویش تعدی نکنند. اوست که خط بطلان بر اشرافیت زر و زور و تزویر می کِشد و شرافت و کرامت را نه در رنگ و نژاد و زبان که در تقوای درون نهادینه می سازد. بعثتِ محمد ریشه کنِ موجودی است که کید و مکر و شقاق و نفاق شیطان می خواهد و می سازد ؛ و غرسِ نهالِ مکتبی که انسان و روابط انسانی را آنگونه می خواهد که خدای خواسته و آفریده ، زلال و پاک و با قلبی بی آلایش ... !

جهانِ امروز اگر نگویم سیاه ترین ، بی شک اما از تاریک ترین ورق هایی است که کتاب قطور تاریخ به خود دیده است. سیاه تر از ما قبل بعثت ، اینکه کودکان و زنان و آدمیانِ بی سلاح را نه در رزم گاه ، که در خانه هاشان فوج فوج می کُشند و آواره می کنند و همان که از بیش بیانش شرم دارم. تلخ تر اینکه با نام این مظلوم ترین خدای جهانیان و رسولان مهر او نفرت بکارند و تعدی و خشونت درو کنند.

اگر حکام و تشنگان قدرت به نام اولی الامر و خلافت ، منبر چوبین محمد را در ممالک اسلامی به تخت سلطنت بدل نمی کردند و حق ولایت الهی را به جور غصب نمی ساختند وضعیت به گونه ای دیگر بود. اگر به اصطلاح علما و روحانیون و مفتیان دین بصیرتی می داشتند و بر طبل تفرقه و نفاق میان امتی نمی کوبیدند که خدا و پیامبر و قبله و کتاب واحد دارند ؛ امروز وضعِ دیگری بود. اگر عقلی بر دینِ بی خیرِ راهبان و کشیشان و مفتیان و خاخام ها حاکم بود ، حال و روز موحدان زمین اینگونه نبود. اگر مدعیان حقوق بشر ، فتنه ها نمی ساختند تا سلاح هاشان را به چپاول ثروت مردمی بفروشند و آنها را به دست خودشان به گور بسپارند و خود به فساد و عیاشی پردازند ، امروز روزِ دیگری بود.

اگر منتظرانِ موعودِ آخرین ، چشم به راه و آماده فرج را ندبه می کردند ؛ امروز شاید منجیِ مهربانِ امم را سایه سارِ حکومتِ جهانیِ خویش - بی هیچ مرز کذایی - دیده بودند. آری بعثتی دیگر باید تا کنگره های سلاطین را فرو ریزد و مهر و عدل و عطوفت را بر ابناء بشر حاکم نماید. این روزها فرزند احمد و صاحب این زمان ، در خلوتکده ی حرای غیبت به انتظارِ بعثتِ ظهور ، مردمان زجر دیده را می نگرد. کاری باید کرد ، بعثتی دیگر باید ...

  • مهدی ابوماهیگیر

نظرات (۷)

متشکرم 
  • اگه خدا قبول کنه .. ... یه بنده خدا
  • سلام و عرض ادب . با افتخار دنبال شدید. وبسایتتون عالیه و مطالبش فوق العادس.
    انشاالله همین جوری بمونه. منتظر دیدگاه های شما هستم در  www.bankmazhabi.blog.ir حق نگهدارتان
  • ❤منتـــظر المـهـدی❤
  • سلام علیکم. خوشحال میشم درختم قرآن شرکت کنید
  • مهدی ابوفاطمه
  • احسنت
    با عرض سلام و احترام : وب شما را نیز من با افتخار دنبال میکنم
    ممنون از مطالبتون . به من هم سر بزنید. HTTP"//AVRMICRO.BLOG.IR
  • عبداله سعادت
  • در تـقـدیـر هـر انـسـانـی مـعـجـزه ای خـاص از طـرف خُـدا تـعیین شـده است ، که قـطعـاً در زنـدگی ، در زمـان مـنـاسب نـمـایـان خـواهـد شـد. یـک شـخص خـاص ، یک اتفـّاق خـاص ، یـا یک مـوهِبت خـاص …
    منـتـظـر اعـجـاز خُـدا در زنـدگـیـت بـاش ، بـدون ذره ای تـردیـد ... ثانیه‌ها از پی هم می‌گذرند تا لحظه ورود ماهی از ماه خدا را نوید دهند. پیشاپیش فرارسیدن ماه رمضان،  ماه عبادت و رحمت الهی، مبارک باد.

    سلام. وبلاگ پرمحتوایی دارید. لایک. خوشحال میشم اگر لطف کنید به منم سر بزنید. در صورت صلاح دید اگر بلاگ منو لینک کنید بسیار ممنون میشم. پیروز و سربلند باشید.

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">