آفــاقـــ

روز آقا زاده

مهدی ابوماهیگیر | چهارشنبه, ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۵، ۱۲:۳۷ ب.ظ | ۶ نظر

سرسلسله ی عشاق و شیدائیان و محبان امیرالمومنین را پس از او بی تردید باید در حسین بن علی یافت. چنان واله و مستغرق است در بحر علوی و اقیانوس فاطمی که خلاف عادات مرسومِ تاریخ به گاهِ مژده ی مولودی از پسرانش اغلب را نام ، علی می نهد تا به کج فهمان و نافهمان برساند که علی تمامِ عشق است و تمام ناشدنی ! علی اکبر ، ناز پرورده و آقا زاده ای است که تمامِ پیام بر است در صورت و سیرت و منظقی دلنشین ، تمامِ علی است در هیبت و هویت ، و تمام زهرا است در عطر دل انگیزش ! چه نیک جوانی است این علی و چه نازش خریدن دارد برای حسین ! یاد آورِ همه ی عواطف و عاشقانه های پرپر شده ی باباست این علی ... !

تو را می نگرم، همه ی پیام برِ مهرِ حسینی که به جبرانِ آن روزها این منم که بر دوشت می گیرم ، بر پای می نشانمت و بوسه بر لب های اذان گویِ قرآنی ات می زنم ! عطرِ دل انگیزِ فاطمه را از وجودت استشمام می کنم ، و علی را برای خویش در تو می یابم. پسری برای پدر ؛ اما مگر می شود محمد را نگریست و بر خلق عظیم وی کرنش نکرد ؟!

در شگفتیِ تو همین بس که خود ولی الله بودی برای ولی الله ؛ و همین بس که گاهِ رفتنت ، حسین همه آشوب بود و در اوجِ اضطرار ؛ اما اذن که می گیری درنگ نمی دارد و مانع نمی شود ؛ که تو خود نفسِ حسینی و حسین جانِ خویش را به قربانگاه می بَرَد ! تو شادیِ قلب و دلیلِ زندگانی و همه ی دنیایِ حسینی ، و پس از توست که باید دنیا را با همه اش به خاک سپُرد ! حسین یک بار مُرد و دیگر بار شهادت را تجربه کرد. حسین در قتلگاهِ تو وقتی چون عقابِ تیز پرواز به بالینت رسید و نفس های آخرینت را دید ، خود به تمامه مُرد و بر دنیایش خاک ریخت ؛ و ساعتی بعد و در قتلگاهی دیگر شهد شهادت نوشید. در رذالت و دنائت یزیدیان همین بس که بر سندِ تابناکِ حقانیت و قداستِ حسین تیغ کشیدند ، کورانی که پیام برِ زیبایِ حسین را دیدند و اربا اربا کردند ...

چه زیبنده است و فخر آفرین نام و یاد جوان برای روز میلادت ، و هم ای کاش می شد روزت را بگویم روز آقازاده ها ... ! گو که آقایی چون حسین می آید و آقا زاده ای چون تو آمدنی نیست ... !

و من دلسوخته ی حسینِ آخرینِ خویشم که خیل جوانانِ آخرالزمانی فداییانِ اویند ، اما آقا زاده ای چون علی اکبر ندارد ! نفسی مهموم و قلبی محزون از تو در سینه دارم و سائل الطاف کریمانه ی توام ای دلبر حسین ؛ مددی کن آقا زاده .... که در خانه اگر کس است یک حرف بس است !

  • مهدی ابوماهیگیر

نظرات (۶)

  • ❤منتـــظر المـهـدی❤
  • با عرض تبریک
  • سیّد محمّد جعاوله
  • احسنت
    زیبا بود . عیدتون مبارک
  • گروه فرهنگی صبح امید
  • آخرین فرصت برای شرکت در همایش معلم جاوید
    بسیار خوب. عیدتون مبارک!
    مبارک ...

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">