آفــاقـــ

روز بیعت

مهدی ابوماهیگیر | پنجشنبه, ۱۸ آذر ۱۳۹۵، ۱۱:۰۲ ب.ظ | ۱ نظر

تدبیرِ نظامِ آفرینش ، قائم بر مدار ولایت است و ولایت از آنِ یگانه ای که هستی ذاتیِ او و هر چه هست عارض از وجود ازلی و ابدی اوست. ولایت الهیه ، فیض قدسی و مقام ربوبی اوست که تنها شمه ای از آن را به شایستگان و خاصّان خلّص و برگزیدگان خلقت وا می گذارد ، تا جلوه گر اسماءالحسنای آن جمیل الصفات و رب الجلال قرار گیرند و رهنمای بندگان باشند ، و از رهآورد آن آداب انسانی و روابط اجتماعی را در تلألوأ مهر الهی بر ولیّ و امام بیابند. از شئونات ولیِّ هر عصر ، حکومت حکمت است بر کلّ بندگان و جهان که از تنها حاکم و خالق مطلق به اذن می گیرد. این والاترین فیض الهی و درجه ی انسانی در مقام اختیار اما اغلب با مشقات فراوان و با استهزاء و آزار و غصب حقوق ولیّ از سوی کوته اندیشان و اصحاب زر و زور و تزویر همراه می شود.

خداوند رسولانی را از پی هم و امامانی از پی هم فرستاد تا تحت ولایت قدسیِ آنان جهانی را به صلح و عدل و مهر بشارت و از طاعت طاغوت و عواقب دهشتناک آن انذار نمایند. همه ی اولیاء خداوند بی استثناء آمدند و آدمی را به طاعت او و اجتناب از طاغوت - غیر او - خواندند و همگان بر قیام حضرت منجی و حکومت صالحه ی آخرین ولیّ در پایانِ تاریخ بشارت دادند. تردید نیست که تکلیف و غرض ولایت محقق نمی شود مگر در قبال ادای حقوق ولایت از جانب بندگان . و این حقوق ، همیشه و همه جا برای ولیّ باقی است مادام که در ولایت مأذون باشد. او ، امام عصر است و ادای حقوق او بر هر بنده فرض ؛ در جنگ و صلح ، در شادی و غم ، در حصر و آزاد ، در اقلیت و اکثریت ، در خلوت و جلوت ، در خوف و رجا ، غالب و مغلوب ، نهان و عیان ، غایب و ظاهر ... و در هر حالی و شرایطی که باشد.

امروز ، عصرِ آخرین ولیّ خدا و منجیِ موعودِ همه ی اولیاء و امم می باشد که هم اینک امام است و در مقام ولایت ، هزار و یکصد و اندی سال مدبّرِ امور و واسط فیض بر زمین و زمان است و جهان و آدمی باقی به بقای اوست. گر چه در حکومتِ جهان دستی ندارد و طاغوت و استکبار غاصب این حقّ آسمانی است. بی شک اما ادای حق امام و انجام تکالیف در این زمانه بسی سخت تر است بر بندگان ، تا بستر فرج و حاکمیت را بر او اندکی سهل نموده و راه بر او بگشایند.

آن که امام نهان را حاضر نمی داند و بر او حقوقی و بر خویش تکلیفی نمی شناسد ، معرفت بر امام خویش ندارد و در حیاتی جاهلی به سر می برد ؛ گر چه سال ها دعای فرج را بخواند ! آن که غربتِ هزاره ی ولایت را در در عصرِ امامت او نمی یابد و با جان و مال و اهلِ خویش بر او نمی شتابد ، خیری از دیانت ندارد ! آن که امروز منتظرِ شتابِ منجی برای اصلاح ویرانیِ طاغوت است و در این انتظار تکلیفی نمی یابد و خود نیز اصلاحی نمی جوید ، فردای ظهور نیز اگر در جبهه دشمن نباشد از دوستی او خیری چند نمی آید !

شب نهم ربیع الاول - غدیر ثانی 1438 ه ق

باز نشر در : وبسایت دولت بهار

  • مهدی ابوماهیگیر

نظرات (۱)

اللّهمّ عجّل لولیک الفرج ...

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">