آفــاقـــ

شب هزاره ی نوروز

مهدی ابوماهیگیر | جمعه, ۴ تیر ۱۳۹۵، ۰۹:۵۰ ب.ظ | ۱۲ نظر

در این پهنای کره ی شناور و دوّار زمین و این گردش عجیب زمان ، و میان بی کرانه ی هستی که پهن دشتِ خاکی را به سخره می گیرد ؛ من چه می کنم ، و در این سیرِ جبر آمیز از کجا و یه کجا روانم ؟! این بی کرانه ی نا منتهای آسمان ها و افلاک و کواکب ، با همه جمادات و نباتات و جانداران و اجساد و ارواح مرئی و غیبی ؛ از آنِ کیست و در یدِ اراده ی کدامین سلطان بلا منازع تدبیر می شود ؟! راستی در این کویرِ حیرانِ هستی ، عاقبتِ حالِ نفسی سرگشته و به اضطرار افتاده و پناهنده و چاره خواه از رحمت رحیمیه آن یگانه امیرِ کشورِ گیتی چه خواهد شد ؟! و در این آفاق و انفس چه رموزی شگفت از غیب نهفته که آدمی را دیوانه تر و آشفته تر می سازد ؟! من فقط همین را می فهمم که نسبت حدّ من با این جهانِ بی کران به صفر میل می کند و بی سلطانِ هستی بخش و مالکِ لا شریک هیچم و از هیچ هیچ تر. بگذرم که شبی پیش رو دارم از والاترین رموز خلقت ! اندک زمانی که  هزار ماه و بیش تر به آن قدر نرسد ، شبی که یگانه ولی اعظم کردگار مطاف ملائکه الله است ؛ فرخنده شبی که آن لطف دائم ، ظلمت هایم را بزداید و مبارک سحرش را نوروز اقبال من نماید ؛ و اگر سالی را به انتظارش چشم دوختم ، حال در آستانه اش به اضطرابم که در آن تقدیرِ یک ساله و بلکه هزار ماهه ام چه خواهد شد ؟! اگر بخواهی تقدیرم را به حقارت و آلودگی ام بسازی این رجاء قلب و ظن حَسَن را چه کنم ؟! و تو آن صفات جمیل و اسماء الحسنایت را چه خواهی کرد ؟! من - اگر نگویم آوردی ام - آمده ام ؛ فقط آمده ام بی هیچ و بی هیچ ! فقط بدانی که فقیرم و دوستت دارم ! فقط بدانی که وجودم اگر آلوده اما سراسر به امیدِ تو آمیخته ؛ فقط بدانی که «من لی غیرک اسئله کشف ضری و النظر فی امری ؟!»

به حقیقتِ اعظمِ حجج الهی و عشق مادر نیکی ها متوسل می شوم که او حقیقت اسرار این لیله المبارکه است ؛ و ولی و حجت بر تمامی اولیاء و بالخصوص بقیه الله الاعظم «روحی فداه» ؛ و از او می خواهم که مرا به مادرانه ترین بخشایش و دعای خاصه اش شفاعت نماید و مهر مادری را بر امضای فرزند زهرای اطهر در صحیفه ی تقدیرم حک نماید.

  • مهدی ابوماهیگیر

نظرات (۱۲)

  • خادم هیئت
  • سلام. احسنت. ممنون، خدا خیرتون بده. بروزیم با:
    سردارشهید شجاع دل بوشهری کیست؟ +تصاویر  http://r-hojjat.blog.ir/post/shyub-160404
  • محمد * شـــــــــورگشتی *
  • آمین یارب العالمین ... قلمتان مثل همیشه گیرا
  • علی رضا عظیمی راد
  • سلام. طاعاتتون قبول. منتظر شما در محجبه هستم.
    اشک‏هایم را در این شب‏ها نخشکان، الهی! منتظرم. التماس دعا

    سلام. وصیت نامه امام علی (ع) را می توانید از لینک زیر مطالعه فرمایید.

    وصیت نامه امام علی (ع) ؛ اشتراک گذاری این مطلب موجب خوشحالی ماست. التماس دعا

  • ساتیا سخی پور
  • لایک
  • من دلم پاکه ...
  • عااالی بود!! 🙌
  • مهدی زراعتی رخشاندل
  • بسیار روان و دلچسب. آفرین
  • محمد مهدی امجدیان
  • عالی
    و من الله التوفیق #**اللّهمّ عجّل لولیک الفرج**
  • سید ابوالفضل ساقی
  • سلام. دنبال شدید.
  • ♥سرباز شیعه♥
  • ممنون. متشکر. عالی بود.

    سلام. وبلاگ جالبی دارید. وبتون رو دنبال می کنم. لطفا به وبلاگ های زیر سر بزنید و از مطالب جدیدمون بازدید کنید. دنبال کنید خوشحال می شیم.

    - دنیای ما (http://donyayema.blog.ir)

    - برای زندگی ( http://donyayema2.blog.ir )

    - علم و اندیشه (http://donyayema3.blog.ir )

    - در خدمت انسان (http://mehre8.blog.ir )

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">