آفــاقـــ

میراث محمد (ص)

مهدی ابوماهیگیر | دوشنبه, ۸ آذر ۱۳۹۵، ۱۰:۱۷ ق.ظ | ۲ نظر

محمد (ص) بشری است فراتر از بشر و حقیقتی ورای این کره ی خاکی ! ابعاد وجودی او در نهایت سادگی و یکرنگی چنان قدسی و عمیق است که احدی را یارای نظاره بر بلندای مقام وی میسر نیست. او معلمی امّی است که نسل اندر نسل عالمان و فقیهان و عارفان ، ریزه خوار خوان رحمت و حکمت اویند. محمد رسالت خود را با گفتمان عقلانیت تبلیغ می کند و در پذیرش آیین او اکراهی نیست. شکنجه و تحریم و تهدید و حصر و قتل یارانش را به جان می خرد ، اما هیچ گاه دست به قبضه شمشیر نمی برد و جنگی بر نمی افروزد. ده سالی را که از بلدالحرام هجرت می کند برای ابلاغ گفتمان مسالمت گونه اش به شیفتگان حقیقت ؛ ده ها توطئه و جنگ سخت را علیه او و برای خفتاندن نهضت بیداری اش به کار می گیرند و او با یاران فداکارش تا مرز شهادت از کیان حقیقت و چراغ نور بخشِ این عصرِ ظلماتستان دفاع می کند.

در آیین محمد پرستش و کرنش جز برای حضرت احدیت شرک است و بت پرستی و گردن نهادن به طاغوت. در مسلک رسولِ رحمت ، نژادپرست شیطان است و فضیلتی بر آدمی زادگان نزد حضرت حق جز به تقوا و خُلق انسانی نیست. در دین محمد هر کس به سادگیِ بیانِ شهادتینی مشرّف به اسلامِ عزیز می شود و عِـرض و جـان و مال و ناموس او حرمت می یابد ، اگر چه در دهها طریق و مذهب دیگر متفاوت باشد. در مرام او مردمان دو گونه اند: یا در دین برادرند و یا در خلقت برابر ... !

اعجاز خُلق عظیم و کریمانه اش ، سخت دلان عصرِ جاهلی را چنان مجذوب و شیفته می کند که تا قرن ها این محمد است تک واژه ی طلایی رحمت و وحدت بخش اسلام. و چقدر تلخ و غمبار است برای او که امروز ممالک اسلامی را زیر یوغِ حکّامِ مستبدّ بی عقل و هوسران می بیند و مسلمینِ بی پناه را در جای جای این زمین ، زیر بمباران خشونت و نفرت و جنگِ تکفیری هایی همپیمان با کفار و یهود می یابد. چه سخت و جانکاه است بر او که امروز میراثِ خود را پای مالِ تعدّی و غارتِ این جاهلیتِ مدرن بیابد و جوانمردی نامسلمان هم بر این بت های ظلمتکده فریاد نمی آرد !

اسلام آیین توحید است و مسلک تکفیرِ مردمانی نیست که خدای و رسول و کتاب و قبله شان واحد است ! تکفیری دشمن اسلام و مسلمین است و نه تنها از دین بهره ای ندارد که از انسانیت و عقلانیت هم بویی نبرده است. و چه خفّت بار است که در این دورانِ دهکده ی جهانی هنوز هم برخی بر نژاد آریایی و گروهی بر شرافت اعراب فخر فروشند و برخی دیگر درجه انسانیت و عقلانیت را با رنگِ پوستِ آدمی تمییز دهند ! کجاست آن پیام آور مهری که پای بر زمین بکوبد که لا فضل لعربی على عجمی، ولا لأبیض على أسود إلا بالتقوى ؟!

پ ن:

به: مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی:

1- باید عقلا و نمایندگان کشورهای اسلامی با تکیه بر مشترکات فراوان مذاهب و مبانی عقلایی اسلام و فارغ از فروعات اختلافی تاریخ ، برای برون رفت از این وضع اسف بار مذاکراتی اساسی را در دستور کار قرار داده و به توافقی تاریخی و برجامی اسلامی دست یابند تا افکار جعلی ترور و تکفیر رسوا و از کیان اسلام و مسلمین و سرزمین های امت واحده حفاظت شود.

2- باید ساز و کاری جهت تشکیل شورای امنیت کشورهای اسلامی ایجاد شود تا از بلاد و اماکن مقدس حفاظت نمـوده و از ایجاد جنگ میان دول و کشورهای اسلامی جلوگیری به عمل آرد و با تنبیه متجاوز اجازه تعدی را از او سلب کند !

مهدی ابوماهیگیر - 28 صفرالمظفر  1438 ه ق

نظرات (۲)

  • علیرضا تقوی زاده
  • جاهلیت عصر حاضر به نظر من بسیار بدتر از جاهلیت اولی هست.
    با این تفاوت که مسلمانان در برابر جاهلان بودند و حالا بعضی از کشورهای اسلامی خود سردمدار جاهلیت!!
    +++

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">