آفــاقـــ

فقط بیان بخواند

مهدی ابوماهیگیر | يكشنبه, ۳ تیر ۱۳۹۷، ۰۴:۵۲ ب.ظ | ۳ نظر

تضارب افکار در بینِ اصحابِ تخصص و اندیشه و قلم می تواند فرصتی ارزنده برای بیان مسائل جامعه و راهکارهای حل آنها فراهم آورد. آن چه آفتِ امروز جراید ، خبرگزاری ها و وبسایت های معتبر است وابستگی آن ها به جریانات یا اشخاص عمدتاً سیاسی بوده که معمولا رویکردِ خاصی را با اهداف کوتاه مدتِ فردی و حزبی پی می گیرند. متاسفانه جامعه نخبگانی کشور در انبوهِ این رسانه ها به دست فراموشی افتاده و مهجور مانده است. تشویق و ترغیب اهل قلم از سوی سرویس های وبلاگ دهی جهت پرداختن به مسائل خطیر حوزه های فکر و فرهنگ، سیاست ، اجتماع ، دین و اخلاق و ... ؛ می تواند محل بحث و گفتمان در فضای نخبگانی کشور قرار گرفته و به تبع آن در دیگر طبقات جامعه تاثیر گذار باشد.

بی توجهی به تولید محتوای فاخر در سرویس های مذکور، کاربران را از رسالت اصلی وبلاگ نویسی دور کرده و به یادداشت های شخصی و روز نوشت و کم اهمیت سوق داده است.

به نظر می رسد بلاگ بیان نیز که خود را رسانه ای برای متخصصان و اهل قلم معرفی کرده ، علی رغم ارائه خدمات حرفه ای و با کیفیت ؛ اما در راستای تحقق شعار خود  گامی موثر بر نداشته و برنامه ای عملی ارائه نداده است.

پیشنهاد می کنم سرویس بیان در این راستا و به منظور انسجام و جهت بخشی بهتر کاربران، ماهیانه یک موضوع خاص را متناسب با شرایط زمانی و نیاز جامعه به عنوان گفتمان ماه معرفی نموده و ضمن معرفی و تجلیل از برترین آثار ، تدبیری اتخاذ کند تا مطالب و تحلیل های فاخر مورد توجه و مطالعه قرار گیرد.

  • مهدی ابوماهیگیر

نظرات (۳)

  • یه بنده خدا
  • پیشنهادی خوب
    :)
  • طاها حسینی
  • وبلاگ شما دنبال شد. اگه ما رو هم دنبال کنی خوش حال میشیم.

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">