آفــاقـــ

کالای فکر باید ایرانی باشد

مهدی ابوماهیگیر | چهارشنبه, ۸ فروردين ۱۳۹۷، ۰۴:۳۸ ب.ظ | ۶ نظر

نامگذاری سال ها توسط رهبر انقلاب اگر هیچ نفعی هم نداشته باشد، تلنگری بر جامعه و ایجاد گفتمان جدیدی برای صاحبان اندیشه است. حمایت از کالای ایرانی یک راهبرد اساسی  برای برون رفت از بسیاری مشکلات مبنایی کشور از جمله بیکاری ، قاچاق ، رکود اقتصادی ، تورم ، اتکا به نفت و قس علی هذا می باشد و به تبع آن موجب رفع موانع ازدواج و بهبود معیشت ، امنیت و فرهنگ عمومی جامعه  است. آنچه لازمه تحقق شعار سال و انجام این مهم است توجه به دو مسئله است:

مسئله اول اینکه مدیران و کارگزاران حاکمیت در هر بخش باید در تار و پود و همه سلول های وجود خود غیرت ایران و ایرانی را داشته و فکر و فرهنگ ملی در آن ها بروز و ظهور داشته باشد. به تعبیر دیگر کالای فکر باید ایرانی باشد. مدیری که محصول فکر او مونتاژ آموزه های غرب و شرق است هرگز به «می شود» و «می توانیم» عزت نمی یابد. آن که از فرق سر تا ناخن پا و تا مرکب و مبلمان خانه اش رنگ و بو و سبک غربی دارد نمی تواند برای کالا و کارگر و بیکار وطنی دل بسوزاند. سازمان ها و اداره جاتی که حتی یک قلم کالای بیگانه در آنها دیده می شود صلاحیت خدمت به ملت ایران و استعدادهای جوان جویای کار را ندارند. برای من همیشه این پرسش و چالش ذهنی مطرح بوده که چگونه در سرزمینی که جزیره ثبات و امنیت در منطقه پرتلاطم جهان بوده و حتی یک اسلحه کمری یا یک تبعه بیگانه توان عبور از مرزهای آن را ندارد روزانه باید خروارها کالای قاچاق از راه زمین و دریا و آسمان بازارهای او را اشباع کند ؟! براستی این همه کالای غیر مجاز خارجی منافع چه کسانی را تأمین می کند که حتی چشمان تیزبین دیده بان های هوشیار را هم می بندد ؟!

مسئله دوم توجه به مصرف کننده است. ملتی که برای شکوفایی اقتصاد و اعتلای سرزمین خود حاضر است کالای وطنی را حتی با کیفیت کمتر و قیمت بیشتر بپذیرد؛ نباید عدم نظارت و کنترل بر واحدهای تولیدی به اجحاف در حق او بینجامد. تولیدکننده باید بداند که این حمایت تا هنگامی است که او بتواند روی پای خود ایستاده و اعتماد جامعه را تثبیت کند ، نه این که بازار را برای همیشه و تحت هر شرایط در انحصار خود بداند. نهادهای زیربط و مستقل باید در عین حمایت هوشمندانه بر شفافیت پای فشرده و با نظارت بر کیفیت و قیمت تولیدات داخلی کنترل و اشراف کامل داشته باشند تا در یک بازه زمانی معقول، ایرانی شکوفا و خودکفا داشته باشیم.

  • مهدی ابوماهیگیر

اندیشه

حمایت

دولت

رهبر

مردم

کالای ایرانی

نظرات (۶)

سلام آقا مهدی، بنده وبسایت شما رو دنبال کردم. امیدوارم شما هم وبسایت بنده رو دنبال فرمایید. باتشکر
  • گرافیست ارشد
  • اسحنت ، بسیار عالی استاد ابوماهیگیر ...
    الهم عجل لولیک الفرج
  • فرزند انقلاب
  • سلام برادر. استفاده کردیم. انشاءالله دنبال خواهید شد.
  • خادم امام زمان عج الله
  • با سلام و صلوات خداقوت و سپاس از درج مطالب مفید و بسیار ارزشمندتان جزاکم الله خیرا
    http://cld14.irans3.com/dlir-s3/10531478756610578338.jpg?1508516490
    بی نظیرید
    احسنت. مطلب بسیار جامع و مانعی بود

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">