آفــاقـــ

جهادِ انتظار

مهدی ابوماهیگیر | دوشنبه, ۷ اسفند ۱۴۰۲، ۱۰:۳۸ ق.ظ | ۰ نظر

در نیمه‌شب بارانی شب نیمۀ شعبان به سوی تو آمده‌ام. خدایا، من در بزنگاه خوف و رجای تاریخ، در یک قدمی قلۀ سعادت بشری، در عصر نجات‌بخش موعود، در اندوه فرقت و شوق وصال، به انتظار ایستاده‌ام. و چه سخت است چشم به راهی و غربت و نگرانی و مراقبه، برای او که غرقۀ در هواهای نفسانی، و در ورطۀ نظام‌های طاغوتی گرفتار است. و چه وجود جهولی‌ست آدمی که لمحه‌عمری به کوتاهی طرفه‌چشمی را چنان می‌نگرد که گویی هیچ‌گاه از این سرای خاکی نخواهد گذشت. حتی اگر از تکرار این شب‌ها و روزهای تکراری سالیانی دراز بگذرد؛ به‌هنگامه مرگ، در لحظه خروج جان از بدن، و در نقطۀ جدایی از سرای فانی؛ همگی به پلک چشمی و طرفه نگاهی بر تو خواهند گذشت. و به‌راستی مگر عیش زندگانی برای آدمی‌زاده‌ای که در ولایت و محبت زاده شود، جز به همان ولایت و محبت چشیدنی خواهد بود ؟!

تاریخِ زمین از میقات هبوط تا میعاد موعود، قصۀ غم‌باری است که بندگان خدا را در سرای او، با سلطۀ طاغوت و استکبار به بند کشیده است. فریاد هر وصیّ صادق و پیام‌آور راستینی که به انذار و تبشیر فرود آمد، تلنگری بر فطرت تخدیر گشته و به اغماء رفتۀ بندگانیست که در بردگی طواغیت شیطانی، و بر مدار جهل و ظلم و خرافه و هواپرستی گرفتار آمده‌اند. تاریخ بشر به تمامه کتاب انتظار ابرمردی است که ثمره شیرین و شهد شکوفای مجاهدت عالمان و شهیدان، و بشارت شوق‌انگیز رسولان و امامان است.

در خط سیر بی‌انقطاع توحید و عدالت، حسین‌بن‌علی نقطۀ عطف تاریخ و جرقۀ همیشه فروزان بیداری بر قلب‌های کرخت و فطرت‌های خمود و عقل‌های خماری است که فردفرد آن‌ها را به امیر عدالت و توحید و به نجات‌بخش موعود می‌رساند. کربلا اردوگاه آخرالزّمانی موعودِ اُمم، و حسین‌بن‌علی فرمانده فطرت‌های توحیدی احرار جهان در خطّ ایثار و خاکریز مقاومت است؛ و این جبهه بی‌شک در روزی نه‌چندان دور به نظام حکمرانیِ سلیمانی‌ترین پادشاه فضیلت و عدالت خواهد رسید.

در عصر غیبت، عصر حضور رازآمیز این وارث آخرالزمانی؛ انتظار یک مجاهدت بزرگ و پی‌درپی و چندوجهی است که قرار از کف منتظر می‌بَرَد و خواب از دیدگانش می‌رباید. اگر تحقّق بشارت قطعی تاریخ و قضای حتمی و حِکمی ربوبی به اعجاز و غیب می‌بود؛ آن قوم برگزیده را خداوند حیران و سرگردان نمی‌ساخت، آنگاه که در قعود خویش فتح و پیروزی را از موسی و خدایش طلب می‌کردند. اگر شکوه این ظفر را خداوند به اعجاز و ارادۀ کن‌فیکونی می‌خواست، کار از عاشورای ۶۱ و ارض کربلا نمی‌گذشت و بدین‌جا نمی‌رسید.

انتظار؛ مجاهدت و صبوری در میدان چموش نفس، و در نظام ظلمانی و سراب باتلاقی طواغیت است. انتظار شمشیر زدن به جان و مال و آبرو در میدانی است که امام هدایت تو را می‌بیند و تو او را نمی‌بینی. سلام و درود خداوند بر بشارت خوبان، بر مرابطان توحید، بر مجاهدان عدالت، و بر منتظران آزادی ...

  • مهدی ابوماهیگیر

انتظار

جهاد

حسین

ظهور

کربلا

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">