آفــاقـــ

دخیلک یا عباس

مهدی ابوماهیگیر | چهارشنبه, ۲۲ آبان ۱۳۹۲، ۰۲:۴۹ ب.ظ | ۰ نظر
یا کاشف الکرب عن وجه الحسین اکشف کروبنا بحق اخیک الحسین
عصر نهمین محرم الحرام است و من با حالی بیمارگونه و مضطرب به حسرت اشکی و ارادتی گوشه عزلت گزیده و محروم از خیل عظیم سوختگان ملتهب کویت و اندک ارادتی، به تو می اندیشم. می اندیشم به اینکه بیش از هزار و سیصد و اندی سال است از روزت می گذرد و هفته ها و اربعین ها و سالگردهایت تمامی ندارد. می اندیشم که چگونه گذران تاریخ خون تو را جوشان تر و تازه تر نموده و خون غیرت مداران و آدمیان را بیش از آن روز به جوش آورده است. و اینجا در آن سوی تاریخ کربلا جریان یافته است. کسانی را می بینم که بر خون پدرانشان صبوری می کنند اما خون هزاره ی تو آنها را از بی قراری مدهوش و بیهوش می کند. اینجا کسانی را می بینم که حرارت شور حسین در دل هایشان سوزنده تر است از پدران و مادران و اجدادشان. و من به انتظار حسین هنوز هم ایستاده ام. دارم باور می کنم که حسین هنوز دارد می جنگد و یاران حسین در گستره ی تاریخ پراکنده اند. و مگر نه این است که جنگ ابزار می خواهد و ابزار جنگ همیشه تیغ پولادین نیست؟! خون حسین ابزار نبرد هزاره ی تاریخ است و چه سلاحی برنده تر و جذاب تر از خون حسینیان عاشورا که فراتر از دین و آیین، فطرت و عواطف و منطق فرزندان آدم را نشانه می گیرد؟! عاشورا مشتی است از خروار تاریخ و کربلا دمی از وسعت کره ی خاکی و آبی زمین. و من هنوز در این جبهه می جنگم به خون حسین، و می مانم در انتظار حسین تا عاشورای اکبر. روزی که کار مستکبرین و منافقین و ظالمین جهان یکسره می شود و آن حسین است که بر کرسی مهر و عدل فرمانروایی می کند. و من از کاشف الکرب حسین می خواهم تا کاشف هم و غم و اضطرار و حال بیمارگونه ام باشد و ارادتم را به مولایش حسین بی پاسخ نگذارد که او سقای ادب است ، دخیلک یا عباس ...
  • مهدی ابوماهیگیر

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">