آفــاقـــ

بازنگری در ساختار فرهنگی و اصلاح خلاءها و نواقص ضرورت است

مهدی ابوماهیگیر | دوشنبه, ۱۱ آبان ۱۳۹۴، ۰۶:۴۱ ب.ظ | ۱ نظر

پایگاه خبری تحلیلی دزمهراب: مهدی ابوماهیگیر در گفتگو با خبرنگار دزمهراب یوم الله ۱۳ آبان را روز تاریخی و فراموش ناشدنی انقلاب دانست و افزود: « استکبار ستیزی حقیقت کل یوم عشورا و روح وقایع تاریخی ۱۳ آبان است. ۲۲ بهمن ماه ۵۷ روز استفلال کشور از استبداد طاغوت و ۱۳ آبان ۵۸ استقلال کشور از استکبار جهانی اتفاق افتاد. آن روز انقلاب اول رخ داد و این روز به تعبیر حضرت امام (ره) انقلاب دوم.»

مسئول اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان دزفول افزود: « عزت امروز جمهوری اسلامی مرهون آرمان مبارزه با استکبار و اتکال به خداوند است. هدف امروز دشمن نفوذ فرهنگی در لایه های جامعه خصوصا نسل دانش آموز و در نتیجه استحاله نظام عزیز جمهوری اسلامی است.» وی خاطر نشان کرد: « اهمال و کوتاهی در حوزه های تربیتی و فرهنگی خصوصا در جامعه بزرگ دانش آموزی خیانت به اصل نظام و خون شهداست. کم کاری ها و ندانم کاری ها خواسته یا ناخواسته نوعی خدمت به هدف دشمن است.»

وی با آسیب شناسی حوزه فرهنگ در کشور بیان داشت:« ۱- تعدد بی ضابطه مجموعه های فرهنگی و عدم توازن مالی و سخت افزاری در آنها یک مشکل است. ۲- موازی کاری و عدم هماهنگی بین دستگاههای فرهنگی موجب هدر رفت ظرفیت های فعال فرهنگی شده است. ۳- نبود نظارت، عدم وجود مغز افزار و ورود افراد غیر فرهنگی در مناصب فرهنگی آسیب های جدی وارد می کند. ۴- وقتی کارهای فرمالیته ، سطحی و نمایشی بیلان کار برخی دستگاهها بشود از عمق و جدیت فعالیت های مبنایی هم کم می شود و این یک خطر دیگر است.»

ایشان بازنگری در ساختار فرهنگی کشور و اصلاح خلاءها و نواقص موجود را ضرورت کار دولت ، مجلس و شورای عالی انقلاب فرهنگی دانست و افزود: « باید جهاد فرهنگی و مدیریت جهادی جایگزین شرایط موجود شود. وقتی رهبر حکیم انقلاب از تعابیری مثل جنگ ، تهاجم ، شبیخون ، ناتو و غیره در این حوزه استفاده می کنند یعنی باید نگاه ویژه و جهادی به این مقوله داشت. توجه دولت به عرصه فرهنگ یا بعضا کافی نیست و یا نگاه دولت در برخی موارد باید اصلاح شود.»

ابوماهیگیر با اشاره به فعالیت بیش از یکصد سنگر انجمن اسلامی در مدارس دزفول ، گقتند: « مجموعه ی اعضای انجمن های اسلامی عناصر زلال و خالص انقلابی هستند که بی حاشیه و بدون هیچ گونه حمایت مالی به عنوان بازوان مربیان پرورشی در سنگر علم و فرهنگ در مدارس نقش آفرینی می کنند. انجمن های اسلامی تنها تشکل دانش آموزی هستند که تحت نظر نماینده مستقیم ولایت از آرمان های اسلامی و انقلابی دفاع می کنند.»

مهدی ابوماهیگیر با بیان شرایط خاص علمی و تربیتی دزفول گفت: « ساحت دستگاه تعلیم و تربیت والاتر از آن است که دستخوش فعل و انفعالات اشخاص و جریان های زودگذر سیاسی واقع شود و نباید هر سیاست بازی به خود اجازه دست درازی و دخالت در امور این دستگاه عظیم آینده ساز جامعه را بدهد.» وی همچنین هماهنگی و انسجام تشکل های دانش آموزی را در دزفول یک ضرورت مهم دانست که در سال های پیشین از آن غفلت شده است و گفت: « شورای هماهنگی تشکل های دانش آموزی که می تواند به تقویت برنامه ها و افزایش کیفیت فعالیتها در حوزه پرورشی کمک شایانی کند، باید در شهرستان تشکیل شود و در این خصوص اتحادیه پیشقدم خواهد بود.»

مسئول اتحادیه دزفول همچنین ضمن اعلام حضور پرشور انجمنی ها دوشادوش سایر تشکل ها در راهپیمایی استکبارستیزی ۱۳ آبان امسال افزود: «هرگونه ممانعت و کارشکنی از هر کس در این باره به معنای عدم بصیرت و پذیرش ذلت است.»

نظرات (۱)

درود. وبلاگ مفیدی دارید. ممنون از مطالب مفیدتون. به منم سر بزنید. در صورت صلاح دید اگر بلاگ منو لینک کنید بسیار ممنون میشم.

موفق و تندرست باشید   http://zonashop.ir/

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">