آفــاقـــ

سپاه آزادگان بدون مرز

مهدی ابوماهیگیر | شنبه, ۲۷ مهر ۱۳۹۸، ۰۲:۰۰ ب.ظ | ۲ نظر
حسین بن علی فرمانده ای است که همه مرزها را شکسته است. در مغناطیس عشق حسین، زمان و مکان و نژاد و زبان رنگ می‌بازد و طنین فریاد او در بیکران جهان و در گوش زمان می پیچد. هیچ کس نیست که در جان خود به آزمون کربلا مبتلا نشود. کل نفس ذائقة الموت هر نفسی چشنده مرگ است مگر آن که ذره ی وجودش در ملکوت روح حسین فانی و قطره ی جانش در اقیانوس حیات او حل شده باشد.
راه کوفه از کربلا می گذرد. هر که می‌خواهد دولت سلیمانی را در پایتخت جهان نظاره کند باید رزم کربلا کرده باشد. آری حسین بن علی در اطراف کوفه بیرقی افراشته و شیفتگان و آزادگان و مستضعفان را به اردوگاه رزم خود در کربلا فراخوانده است. در مصاف کربلا هر که خون خود را در حباب شکننده‌ ی تن نگاه دارد جان خود را از دست می دهد، و هر که رویش زخم نخورده باشد آبرویش زخم خواهد خورد. هر که می خواهد وارث حسین را امیری فاتح و کوفه را پایتخت جهانی دولت حق بنگرد باید به کدّ یمین و عرق جبین، خود را به اردوگاه یاران حسین در کربلا رسانیده و خون خود را بر سرِ دست آورده باشد. تو گویی در صحرای بلا هر که جان می‌خواهد باید خون بدهد و خونی که در راه ولی خدا نمی ریزد جان نمی گیرد. یاران حسین در عاشورای ۶۱ خون دادند و بدن هاشان سم کوب اسبان شد اما امروز و برای همیشه جان دارند و جان بخش هزاران هزار آزادی خواه و فطرت بیدارند. من معتقدم حتی علی علیه السلام هم مجالی نیافت تا جمال حاکمیت حق را به تصویر کشد. او فقط مشق حکومت کرد و ۵ سال سخت را با انواع جهل و تزویر و طاغوت جنگید تا همگان در یابند که تحقق صلح و عدالت و آزادی برای همگان هزینه دارد. 
اربعین علامت ایمان است برای هر که در عاشورا راه گم کرده یا به غفلت از قافله عشق جا مانده است. اربعین نشانه مومن است که دو بار از یک سوراخ گزیده نمی شود. در اربعین کسی حسین را گم نمی کند و فریاد او در گذر روزمرگی ها و همهمه ها کمرنگ نمی‌شود. کسی چه می دانست که از پس عاشورا حضرت قافله سالار جهانی را می شوراند و در اربعین این سپاه آزادگان بدون مرز تحت لوای زینب به کربلا گسیل می گردد.
  • مهدی ابوماهیگیر

اربعین

حسین

ظهور

عاشورا

کربلا

کوفه

نظرات (۲)

  • سایت تفریحی چفچفک
  • ممنون از متن قشنگت و ممنون بابت بها دادنت و زنده نگه داشتن یادشون

  • علیرضا تقوی زاده
  • متن قشنگی بود. تشکر

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">