آفــاقـــ

حسین (ع)، مرکز ثقــل جهانی

مهدی ابوماهیگیر | يكشنبه, ۹ شهریور ۱۳۹۹، ۰۹:۱۲ ق.ظ | ۰ نظر
این سیاره دوار خاکی در حیرت بی‌انتهای هستی، زادگاه حیات مادی و خانه بشریت است. همه مرزهای دروغین نژادی و زبانی و تاریخی و جغرافیایی و فرقه ای، ساخته هواهای نفسانی سلطه گران زیاده‌خواهی است که برای امارت خویش، جامعه یکپارچه بشری را به بند کشیده و بقای خود را در تشتت و نزاع میان ملل انسانی یافته‌اند. امنیت روانی بشر امروز تا نازل ترین سطح خود سقوط کرده و تنزل اخلاق از مرز انسانیت فروتر رفته است. آن چه امروز می تواند همه نیروهای پراکنده و سرکوب گشته انسانی را از اسارت این مرزهای کذایی آزاد کرده و در یک مرکز ثقل جهانی گرد آورده و مجتمع گرداند، مغناطیس مولّد و نامیرای حسین بن علی علیه‌السلام است. هرچه هواهای نفسانی و قدرت های پوشالی در خاموشی او بیشتر می دمند و می کوشند، قدرت جاذبه حسین بن علی افزوده تر میشود و نور او را شعله ورتر و درخشان تر می سازد. به نظر من هیچ انسانی آفریده نمی‌شود مگر بر سرشت حسین ابن علی علیه‌السلام. حسین حقیقت تابناک و دستاویز نجات بشریت است که مرام او سرشت آزادگی و آیین او کرامت انسانی بر مدار توحید است. حسین علیه‌السلام برای حریت و آزادگی همه بندهای نفسانی را می گسلد و همه مرزهای انشقاق و جدایی را می‌شکند. او فرمانروای فطرت پاک آدمیان است که جان همه مظلومان و ستم‌ستیزان را به شورش و خروش می کشاند.
حسین علیه‌السلام کشته ظلمت نیست، او کشته جماعتی است که از ترس ظلمت به مزدوری و بردگی افتادند و خود تا حضیض تاریکی و ذلت سقوط کردند. حسین علیه‌السلام کشته جهل و دنیا پرستی کوفیانی است که از وحشت شام بر خورشید پرده افکنده و خود در تاریکی محض غرق شدند. حسین علیه‌السلام نه با ظلمت و تاریکی؛ که با جهل و دنیا پرستی، که با ترس و وابستگی، که با تسلیم و ذلت جنگید و بر حیات آدمی روحی تازه دمید. خون سیدالاحرار پژواک کرامت و شرف انسانی است که در گوش زمین و زمان پیچید و فطرت خفته و خسته آدمیان را هر روز بیدارتر و آگاه تر ساخت.
حسین بن علی علیه‌السلام لطافت باران عاطفه است بر قلب خشکیده و پژمرده من. این باران پر مهر عاطفه حسینی بر سرزمین قلب و فطرت همه آدمیان می بارد و البته هر کس به قدر ظرف وجودی خود از آن بهره ای دارد. خوشا به حال او که حسین بن علی علیه‌السلام تمام قلب و روحش را تسخیر کرده است.
  • مهدی ابوماهیگیر

حسین

سیدالشهدا

عاشورا

لبیک یا حسین

کربلا

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">