آفــاقـــ

تا بیــکران

مهدی ابوماهیگیر | يكشنبه, ۱ فروردين ۱۴۰۰، ۰۹:۲۴ ق.ظ | ۲ نظر
چه فرقی دارد که یک‌سال چگونه می‌گذرد ؟! چه فرقی دارد که ماه دوازده بار زمین را دور بزند یا این‌که زمین یک‌بار به‌دور خورشید بگردد ؟! چه فرقی دارد وقتی که گذر «زمان» به «حرکت» ساخته و شناخته می‌شود؛ و «حرکت» در معنای مکانیکی آن خاصیت ماده است، همچنانی که «مکان» نیز در چارچوب جهان ماده تعریف و ادراک می‌شود. در حقیقت این زمان نیست که می‌گذرد، این حرکت روح مبتلای به مادیات در آدمی است که زمان را می‌سازد و از آن در شمایل خاطرات و تجربیات عبور می‌کند. هر چه تعلقات و وابستگی‌های مادی، روح آدمی را بیشتر تسخیر کرده و به بند کشیده باشد، زمان نیز سریع‌تر و بی‌مایه‌تر می‌گذرد. نفس زمینی و دِل پا در گِل آدمی هر روز قوی‌تر، آماده‌تر و به‌روزتر از دیروز در کمین است تا روح آسمانی و قدسی او را اندکی بیشتر به زیر کشیده، در دام انداخته و پای‌بست این خاک کند. اما ریاح آرامش از آنِ روح مجرد و آزادی است که در بی‌کرانه‌های ملکوت سیر کرده و پیرایه‌های ثقل و سنگین مادیات را از نفس هبوط کرده می‌زداید تا به‌آرامی او را به پرواز در آرد. چنین روحی در زمان و زمین نمی‌گنجد و زمین و زمان بر او نمی‌گذرد. زمین و زمان بر روحی می‌گذرد که در بند دنیای خاک پر پروازش شکسته و در باتلاق مسخ کننده مادیات گرفتار آمده است. و ضَنک معیشت از همین‌جا آغاز می‌شود.
خدایا ؛ در این هنگامه بیداری، در این گاهِ شکوفایی، و در این بهار رستاخیز تو ؛ من در زمهریر نیاز، در باتلاق سکون و در پرتگاه سقوط خویش ؛ به تدبیر و تحویل تو محتاجم. خدایا من سخت محتاجم به دستگیری کریمانه و رأفت طبیبانه‌ی حجت بالغه ات بر زمان و زمین. خدایا ما اسیران مضطر این خاک را به حجت کامله خود و صاحب شامخه این عصر نجات‌بخش ؛ و در آن دولت کریمه ی روحانی، به ما نیز حلاوت عافیت و خنکای سلامت را بچشان.
  • مهدی ابوماهیگیر

بهار

جهان

خدا

زمان

صاحب الزمان

نوروز

نظرات (۲)

  • حجت پناه زاده
  • سلام

    اعیاد رجبیه و شعبانیه و همچنین نوروز رو خدمتتون تبریک میگم

    ان شاء الله سال پر خیر و برکتی در پی رو داشته باشید

    خدا عمر بده ظهور و ببینیم....... به شخصه حاضرم جزو اونایی باشم که قلع و قمع می شن ولی آقا ظهور کنه :(

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">